01 December 2012

восток !

"Przez Dziki Wschód" T. Grzywaczewski, Wydawnictwo Literackie 2012


Jest to książka fascynująca, wciągająca. Jest w niej mnóstwo informacji o świecie i jego dziejach. Grupa Polaków wyruszyła śladami epickiej ucieczki z syberyjskiego łagru Witolda Glińskiego. Niesamowita wyprawa polskiego uciekiniera stała się podstawą książki pt. "Długi Marsz" Rawicza (swoją drogą owa książka ma dosyć ciekawą historię, więcej w "Przez Dziki Wschód"), nieco później mojego ulubionego filmu "Niepokonani" australijskiego reżysera Petera Weir'a (więcej tu). Mimo to wiedza naszych rodaków na ten temat jest znikoma. Trzech Polaków dwa lata temu podejmuje się wyruszenia śladami ucieczki ku wolności. Organizują LONG WALK PLUS EXPEDITION. Przechodzą/ przejeżdżają/ przepływają 8000 km z Jakucka do Kalkuty, w powalających mrozach i okrutnych upałach. Po wyprawie wydano książkę. Zorganizowano spotkanie z autorem w warszawskim empiku na Marszałkowskiej, na którym byłam. Książkę czytałam na każdej przerwie w gimnazjum, na której nie musiałam się uczyć i w pociągu. Muszę przyznać, że nie raz prawie nie wysiadłam na mojej stacji czytając niemal godzinę i zupełnie tracąc poczucie czasu. Książka roku 2012.


WSZYSTKIE GRAFIKI W TYM POŚCIE POCHODZĄ ZE STRONY WWW.LONGWALK.PL I FACEBOOKA WYPRAWY

1 comment:

  1. to prawda czytała na przerwach była dzielna Mieszko :)

    ReplyDelete

Dziękuję!