02 February 2014

Pierwszy film


{fanfary i werble} Oto i moje pierwsze zdjęcia robione analogowym aparatem - Zenitem TTL. Jest jeszcze drugi film, tym razem z pożyczonego Canona 300, ale może pokażę efekty mojej (i brata też) pracy z tym sprzętem w innym poście. Zenitowi nie działa światłomierz, ale przyczyną jest brak baterii, więc nadzieja jest. Na razie czas naświetlania ustawiałam na oko, czasem też na drugim aparacie sprawdzałam, przy tej samej przysłonie i czułości, ile go potrzeba. Kilka zdjęć wyszło mocno niedoświetlonych, ale następny już będzie lepszy. Przynajmniej taką mam nadzieję.

Zenit TTL * Fuji Color C200

Tymczasem przypominam o głosowaniu w konkursie na Blog Roku. Należy wysłać sms o treści K00479 na numer 7122 (tylko jedna wiadomość z jednego numeru; tylko z polskiej sieci). Koszt to 1,23 zł, a dochód przekazany zostanie do Fundacji Gajusz, prowadzącej hospicjum dla dzieci osieroconych. Polećcie bloga znajomym, poproście przyjaciół o wysłanie sms, pomożecie przy okazji dzieciom. Głosowanie trwa do 6. lutego, czasu więc dużo nie zostało. Bardzo proszę i bardzo dziękuję.

14 comments:

  1. Te zdjęcia są naprawdę bardzo ładne :). Zwłaszcza pierwsze ma klimat, który bardzo mi odpowiada. Trzymam kciuki za dalszą współpracę z analogowymi aparatami! :)

    ReplyDelete
  2. Też tak myślałam o światłomierzu w moim Zenicie, ale nawet po zakupie nowych baterii ani drgnął. Gdybyś też miała takiego pecha, to nie poddawaj się, tylko poszukaj w Internecie prostych przeliczników zależności ustawienia czasu naświetlania i przysłony, Zenit ma tak mało dostępnych kombinacji, że szybko go wyczujesz i opanujesz nawet bez światłomierza. A w kliszach można się zakochać śmiertelnie i na zawsze... ;)

    ReplyDelete
  3. To, że światłomierz nie działa to nic , gorsze jest to, że migawka nie otwiera się cała (gdzieś się przycina) niestety jest to raczej nie opłacalny problem do naprawiania w przypadku Zenita.
    A co do klisz (tylko nie odbierzcie tego jako czepilstwa, wiele ludzi robi ten błąd). Zdjęcia te NIE są robione na kliszach tylko na filmie. Klisza jest to nośnik który oparty jest na płytce szklanej. Nawet mówi się że "Nie fotografuj mnie bo klisza Ci pęknie" co odnosi się do dużej wady kliszy, czyli jej delikatności ;p
    Rozumiem że jak już fotografia analogowa to następny krok to będzie ciemnia ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wstyd się przyznać, nie znałam tej różnicy pomiędzy kliszą i filmem, dziękuję bardzo za uwagę, post poprawię. Kilka ujęć było jeszcze ciekawych, tylko właśnie ta nie do końca otwierające się migawka zepsuła zupełnie efekt, niestety. Ciemnia - marzenie! Tylko raczej na spełnienie trzeba będzie trochę poczekać :-)

      Delete
    2. Też to zauważyłam, ale ponieważ się nie znam na mechanizmach, to nie chciałam wyrokować. Za to trzyletnie doświadczenie z Zenitem uczy, że problemy z migawką czasem mogą być czasowe ;-) i zniknąć na przykład przy kolejnym nakładaniu filmu na rolkę albo po starym dobrym trzepnięciu aparatem w twardą powierzchnię (wersja dla odważnych, u mnie zawsze działa, ha ha). Inna sprawa, że Zenit potrafi zamarznąć*, więc trzeba uważać przy fotografowaniu poniżej minus 5 stopni.

      *mnie też się wydaje to niewiarygodne, ale parę razy mi się przytrafiło

      Delete
  4. jak dla mnie, świetna robota!
    zamierzasz w przyszłości kierować się w stronę fotografii>?

    ReplyDelete
  5. fajne efekty! bardzo mi się podoba klimat tych zdjęć!

    ReplyDelete
  6. piękne zdjęcia. a jeśli to pierwsza próba- tym bardziej wielki szacunek. moje pierwsze analogowe próby to jedynie rozmazane, zaświetlone zdjęcia :C

    ReplyDelete
  7. Ja się nie znam na fotografii ale zdjęcia mają swój klimat, totalnie urzekające :) Życzę Ci sukcesu w konkursie :)
    Dodam, że u mnie nowy post i jeśli masz ochotę wpadnij tak jak ówcześnie i pozostaw opinię, nie ukrywam, że każda jest dla mnie na wagę złota :)

    ReplyDelete
  8. These are just perfect. I love the mood and the colors. I am always so fascinated by film photos. <3

    ReplyDelete
  9. Gorgeous pictures, I love the mood<33

    ReplyDelete

Dziękuję!