15 July 2016

Poznań






 

Byłam w Poznaniu raz, to była jednodniowa wycieczka z Warszawy, zwiedzanie w zakresie najbardziej podstawowym. Kilka lat później przyjeżdżam raz jeszcze, tym razem spotkać się z Elą, znaną szerzej jako Nieśmigielska
I've been to Poznań only once, it was a one day trip from Warsaw, only basic sightseeing. Few years later I come again, this time to meet Ela, also known as Nieśmigielska.

Najpierw w Warszawie na dworzec, co podczas szczytu NATO nie jest takie proste. Potem pociąg, prawie trzy godziny w drodze, w końcu jestem w Poznaniu. Zanim usiądziemy w kawiarni Hygge, a potem wyruszymy razem na spacer po Wildzie - Palmiarnia, która ogromnie mi się spodobała na zdjęciach Ani. Na żywo również robi zdecydowanie pozytywne wrażenie, szczególnie część z sukulentami Ameryki. 
Firstly - Warsaw Central Station, reaching it during NATO summit isn't that easy. Then train, nearly three hours on the road, finally I'm in Poznań. Before we sit together in Hygge cafe and go for a walk in Wilda district, I visit palm house, which I've previously seen on Ania's pictures. I also like it a lot, especially the part with American succulents.

W końcu idziemy na Wildę. Nieśmigielska okazuje się być jeszcze bardziej ciekawą osobą, niż wydawało mi się po dłuższym okresie czytania jej bloga, a Wilda jeszcze ciekawszą dzielnicą, niż sądziłam po entuzjastycznych opisach.
Finally, we're exploring Wilda. Nieśmigielska appears to be an even more interesting person than I've thought while I was reading her blog and Wilda is even more exciting than I thought after reading enthusiastic descriptions.

Kilka godzin to było zdecydowanie za mało, więc na pewno będę wracać.
Few hours it's definitely not enough, so I'll come back for sure. 




















1 comment:

  1. Zdjęcia z palmiarni - sensacyjne! Strasznie mi się podobają. Zresztą, palmiarnia to taki tajemniczy, urzekający i staromodny koncept, bardzo pobudza wyobraźnię (mam teraz przed oczami palmiarnie w ogrodach Wiednia, Botanicznym i przy Schonbrunn).

    ReplyDelete

Dziękuję!